آموزشی, عمومی

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک

رادیولوژی دندان کودکان ; drbooshehri.com

رادیولوژی دندان کودکان

رادیولوژی دندان کودکان؛ دندانپزشکان اطفال به طور معمول از رادیولوژی دندان کودکان برای دلایل تشخیصی و همچنین پیشگیری استفاده می کنند. رادیولوژی دندان کودکان برای یافتن پوسیدگی یا بیماری های خاص دندانی که در معاینه بصری قابل مشاهده نیست، ضروری است.

رادیولوژی دندان کودکان همچنین به دندانپزشک اطفال کمک می کند تا میزان فضای موجود در دهان را برای دندان های دائمی که هنوز رویش نکرده اند، مشخص کند و همچنین تعیین کند که آیا روند طبیعی افتادن دندان های شیری و رویش دندان های دائمی به درستی انجام می شود یا خیر؟

 علاوه بر این به دندانپزشک اجازه می دهد تا ببیند که آیا تمام دندان های اصلی زیر خط لثه وجود دارند یا خیر. همچینین به تشخیص وجود و محل دندان های نهفته و اضافی کمک می کند و در آخر دندانپزشک می تواند در جهت ارتدنسی دندان ها درصورت نیاز تصمیم گیری کند.

به طور کلی عکس برداری دندان کودکان نیازمند صرف زمان و دقت بیشتر درحین کار می باشد.همچنین به دلیل وابسته بودن فرایند تصویربرداری به همکاری کودک، طرز برخورد کارشناس مربوطه و نحوه رفتار او در جهت متقاعد کردن کودک به همکاری بسیار حائز اهمیت می باشد که خوشبختانه کارشناسان ما در طی این سال ها در این امر موفق بوده اند.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

انواع رادیولوژی های فک و صورت کودکان

1. رادیولوژی دندان کودکان؛ بایت وینگ (Bitewing)

 این نوع عکس دندان ‌های آسیابی بالا و پایین را در یک نما نشان می ‌دهد و برای مشاهده نحوه قرارگیری دندان‌ های بالا و پایین، بررسی پوسیدگی و بیماری لثه گرفته می ‌شود.

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; بایت وینگ; drbooshehri.com
2. رادیولوژی دندان کودکان؛ رادیوگرافی های اکلوزال

برای بررسی دندان های قدامی فک بالا و پایین گرفته می شود. رادیوگرافی اکلوزال قدامی برای تشخیص گسترش پوسیدگی به مینای دندان، عاج یا پالپ مفید است، بنابراین می توان درمان مناسب را پس از آن برنامه ریزی کرد. دندان های قدامی فک بالا به دلیل قرارگرفتن طولانی مدت در معرض شیر و قند در هنگام شیردهی بیشتر تحت تاثیر پوسیدگی قرار می گیرند.

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; رادیوگرافی های اکلوزال; drbooshehri.com
3. رادیولوژی دندان کودکان؛ رادیوگرافی های پری اپیکال

رادیوگرافی پری اپیکال کل دندان شما را از تاج تا نوک ریشه نشان می دهد. این نوع عکس به دندانپزشک شما کمک می کند تا پوسیدگی، بیماری لثه، از شکستگی دندان و هر گونه ناهنجاری دیگری را در دندان یا استخوان اطراف تشخیص دهد.

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; رادیوگرافی های پری اپیکال ; drbooshehri.com
4. رادیولوژی دندان کودکان؛ گرافی های خارج دهانی

گرافی های از دهان، شامل رادیوگرافی پانورامیک (OPG) و سی تی اسکن، برای نشان دادن عفونت های پیشرونده در قوس فکی بالا و پایین، دندان های نهفته، پوسیدگی ها و … استفاده می شوند.

موارد مورد استفاده :

  • بیماری های لثه و پریودنتال
  • تشخیص تروما به دندان های دائمی و شیری
  • تشخیص پاتولوژی های شایع دهان در کودکان
  • کیست های ادنتوژنیک التهابی و تکاملی
رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; گرافی های خارج دهانی; drbooshehri.com
رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; گرافی های خارج دهانی; drbooshehri.com
5. رادیولوژی دندان کودکان؛ رادیوگرافی های سفالومتری

رادیوگرافی و آنالیز سفالومتری در دندانپزشکی و به ویژه در ارتودنسی برای اندازه گیری فاصله و روابط میان دندان ها، فک ها و جمجمه استفاده می شود. از این تجزیه و تحلیل برای برنامه ریزی درمان استفاده می شود.

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک; رادیوگرافی های سفالومتری; drbooshehri.com

علاوه بر گرافی های ذکر شده در بالا نماهای ادنویید (Adenoid view) برای بررسی لوزه ها و واترز (Waters view) برای بررسی سینوس ها در کلینیک ما عکس برداری می شوند.

رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک1; drbooshehri.com
رادیولوژی دندان کودکان | دارای اتاق مخصوص کودک2; drbooshehri.com
Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *