اطلاعات, عمومی

فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان در شیراز

فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان در شیراز

فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان

فتوگرافی یا عکاسی پزشکی از دندان ها، یک جزء جدایی ناپذیر از دندانپزشکی می باشد و در صورتی که با کیفیت انجام شود، میتواند تا حدود زیادی به دقت روند درمان نیز کمک کند.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

اهمیت انجام فتوگرافی دندان

به صورت کلی به 4 دسته تقسیم می شوند.

مستندسازی

اطلاع یافتن از وضعیت اولیه بیمار به دندانپزشک امکان معاینه، تشخیص همزمان و برنامه ریزی درمان را می دهد. این عکس با کمک مدل های سه بعدی و یا(CBCT) باعث می شود تا دندانپزشک، بهترین درمان را انتخاب کند.

همچنین به مستندسازی، روند مرحله به مرحله طرح درمان هایی مانند ارتودنسی و… کمک میکند. تجزیه و تحلیل تصاویر مختلف در زمان های مختلف توسط دندانپزشک برای بیمار، به او انگیزه می دهد و نتایج درمان را قابل درک می کند.

همچنین وجود این عکس ها برای بعد از اتمام درمان نیز بسیار مهم است، برای جشن گرفتن یک نتیجه عالی.

و درنهایت یک سند پزشکی-حقوقی در مورد وضعیت اولیه و پایان درمان انجام شده برای بیماراست که در هنگام اختلافات می تواند مورد توجه قرارگیرد.

ارتباط

تصاویر، همیشه یکی از بهترین ابزار ارتباطی بوده است. با کمک عکاسی پزشکی، بیمار بهتر شرایط فک و دندان های خود را درک می کند و به سرعت با پزشک و نحوه درمان آشنایی پیدا می کند.

تصاویر باکیفیت و مرتب شده طبق یک ترتیب خاص، به پزشک این امکان را می دهد تا راحت تر، منطق پشت درمان را برای بیمار بیان کند.

یک مجموعه حداقلی فتوگرافی دندان شامل این موارد است: پرتره، نیمرخ و نمای هر طرف در حداکثر انقباض، عکس هنگام شل بودن لب ها، لبخند، لبخند بزرگ، دندان های جلویی روی صفحه مشکی و…

مورد بعدی، اهمیت فتوگرافی دندان هنگام ارجاع دادن بیمار به یک متخصص دیگر است. در این زمان، تصویر ضایعه یا وضعیت قبل از درمان بسیار مفید خواهد بود.

آموزش

داشتن آرشیوی از نمونه کارها و روندهای درمان های موفق برای هردندانپزشک، علاوه بر کمک به ساختن رزومه ی درمانگر، می تواند در آموزش به سایرین و پیشبرد علم بسیار موثر باشد.

بازاریابی

با داشتن عکس های قبل و بعد از زوایای مختلف می توانید روند درمان و نتایج درمان خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید و با این روش، افراد آگاهانه شما را برای انجام درمان بر می گزینند.

فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان در شیراز

مزایای فتوگرافی دندان

  1. غیرتهاجمی است.
  2. سریع و آسان انجام می شود.
  3. مشکلات لثه ای، فک ها و دندان ها به خوبی مشخص می شود.
  4. به دندانپزشک، اطلاعات کاملی را درمورد شرایط بیمار می دهد.
  5. میتوان با این عکس و عکس بعد از درمان، تغییرات ناحیه تحت درمان را به خوبی مشاهده کرد.
  6. به دلیل وضوح بالا، این تصاویر اجازه مشاهده دقیق ترین جزئیات را می دهد.
  7. با این عکس ها میتوان، طرح درمان دقیقی را برنامه ریزی کرد.
  8. مدت زمان معاینه روی یونیت دندانپزشکی محدود است، اما با کمک این عکس ها پزشک می تواند هر زمان، عکس ها را با دقت بررسی کند.
  9. شدت التهاب، رنگ و آسیب شناسی بافت های نرم را می توان با عکاسی پزشکی مشخص نمود.
فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان در شیراز

چند نکته در مورد عکاسی پزشکی دندان

نمایش رنگ صحیح و وضوح کافی برای ثبت جزئیات بافت نرم و سخت، دو ویژگی ضروری برای یک تصویر دندانی مفید هستند.

اولین موردی که باید در نظر گرفت، نمایش رنگ است. این اساسی است که یک تصویر دندانی دقیقاً رنگی را که توسط چشم ها در طول معاینه دندان درک می شود ثبت کند. ارائه رنگ دقیق امکان پذیر است، اما همیشه به آسانی به دست نمی آید. در کلینیک رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر مریم زنگویی بوشهری، عکس هایی با بهترین و دقیق ترین جزئیات گرفته می شود.

مورد دیگری که باید در نظر گرفت کیفیت تصاویر است که از وضوح سنسور و توانایی ثبت بهترین جزئیات توسط لنزها حاصل می شود. نکته اصلی این است که وضوح برابر با اطلاعات است.

ثبت جزئیات برای معاینه، تشخیص، برنامه ریزی درمان و ارزیابی نتایج درمان برای بسیاری از رشته ها مانند دندانپزشکی زیبایی، دندانپزشکی ایمپلنت، جراحی دهان، ارتودنسی و پریودنتیکس مهم است.

افرادی که عکاسی پزشکی از دهان و دندان را انجام می دهند باید نسبت به آناتومی فک و صورت، تراز دندان ها، خط لبخند، ترتیب دندان ها و… اطلاعات کامل و جامعی داشته باشند.

کلینیک رادیولوژی تخصصی دهان، فک و صورت دکتر مریم زنگویی بوشهری، فتوگرافی(عکاسی پزشکی) دندان در شیراز با بهترین تجهیزات و مجرب ترین پرسنل انجام می گیرد.

Refrences:

  1. Dental photography today. Part 1: basic concepts

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5159893/

  1. Dental photography: Why? What? How? Part 1 Why? The role of dental photography in daily practice.

https://sciendo.com/article/10.2478/asmj-2022-0012

  1. https://decisionsindentistry.com/article/guide-to-dental-photography/

 

  1. Digital photography enhances diagnostics, communication, and documentation

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22195348/

  1. The use of clinical photography by UK general dental practitioners

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20057431/

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *