اطلاعات, عمومی

رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز

رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز;drbooshehri.com

رادیولوژی تشخیصی فک و صورت

رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز  رادیولوژی تخصصی فک و صورت به عنوان یکی از حوزه ‌های تخصصی دندانپزشکی، با استفاده از تصاویر پرتونگاری، به تشخیص انواع بیماری ‌های دهان ، دندان  و فک از جمله  شکستگی‌های فک، بیماری ‌های پریودنتال ،عفونت‌های دندانی و … کمک می‌کند.

تیمی از تکنسین‌های مجرب در این زمینه، با استفاده از تجهیزات پیشرفته، با انجام تصویر برداری های با کیفیت به پزشکان و دندانپزشکان کمک می کنند تا دید بهتری به مشکلات دهان، فک و صورت مراجعین داشته باشند.

مقاله مرتبط: رادیولوژی دکتر بوشهری: بررسی تخصصی و خدمات

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز
رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز
رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز
رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز
رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز
رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز

خدمات رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز

رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز( رادیولوژی دکتر بوشهری ) ، با ارائه خدماتی مانند تصویر برداریهای ساده و دو بعدی با استفاده از اشعه ایکس (تصاویر داخل دهانی،پانورامیک و سفالومتری،تصاویر دو بعدی جمجمه از زوایای متفاوت) ،تصاویر سه بعدی با وضوح و جزییات بالا (CBCT)،تفسیر و مشاوره در حوزه بیماریهای مرتبط با ساختارهای صورت ،فکین و دندانها ،غدد بزاقی، سینوسها ،مفصل گیجگاهی- فکی،اختلالات رشد و تکامل و همچنین بیماریهای سیستمیک  دارای تظاهرات فکی به تشخیص این مشکلات کمک می‌کنند.

خدمات رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز؛ CBCT

CBCT مخفف عبارت Cone Beam Computed Tomography است که به یک فناوری تصویربرداری دندانپزشکی اشاره دارد. در این فناوری، تصاویر سه بعدی از داخل بدن  با سرعت و دقت قابل توجهی  به دست می آید. دوز دریافتی اشعه با استفاده از این روش در مقایسه با سیستم های تصویر برداری بر پایه اشعه بادبزنی در سیستم های مدیکال بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و سهولت ، سرعت و امنیت این تکنیک استفاده متداول از آن در دندانپزشکی را مقدور ساخته است.

مقاله مرتبط: تصویربرداری CBCT

خدمات رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز؛ اسکن پانورامیک

اسکن پانورامیک یک فناوری تصویربرداری دندانپزشکی است که برای تصویربرداری از تمام دندان‌ها، فک و صورت بیمار به کار می‌رود. در این فناوری، تصویر یکپارچه و گسترده( پانوراما) از دندان‌ها، فک و استخوان های صورت تهیه می‌شود.

مقاله مرتبط: تصویربرداری خارج دهانی

خدمات رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز؛ سفالومتری

سفالومتری یک فرایند تشخیصی است که با استفاده از تصویر برداری استاندارد شده نیمرخ صورت، اندازه‌گیری میلی متریک و زاویه ای  مختلف نواحی سر و صورت بیمار را امکانپذیر می کند، همچنین تناسب اجزای صورت با یکدیگر و جمجمه را مشخص می سازد.

در این فرایند، سفالومتری به‌صورت دقیق و با استفاده از یک سری پارامترهای تصویربرداری مانند اندازه‌گیری فاصله بین دو نقطه، زاویه‌ی دو ناحیه و بسیاری از اطلاعات دیگر، اندازه و روابط نواحی مختلف سر و صورت بطور دقیق و قابل اعتمادی قابل محاسبه است.فرایند آنالیز این اندازه گیریها هم بصورت دستی و هم بطور اتوماتیک و توسط نرم افزارهای اختصاصی اینکار قابل انجام است

مقاله مرتبط: سفالومتری چیست؟

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *