اطلاعات, عمومی

او پی جی دندان در شیراز

او پی جی دندان در شیراز ; drbooshehri.com

دندان‌ها به عنوان یکی از قسمت‌های مهم بدن، نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارند. برای درمان بیماری‌های دندان، تشخیص دقیق بیماری و تعیین روش درمان مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، امروزه از تصویر بردای های متفاوتی از جمله پانورامیک استفاده می شود. پانورامیک یک تصویر کلی از دندانها و استخوانهای فکین نمایش می دهد. از آنجایکه اولین دستگاه پانورامیک اورتو-پان -توموگرام نام داشت این تکنیک به صورت مخفف شده به او پی جی مشهور شد و هنوز هم به عنوان غلط مصطلح در ایران به این نام خوانده می شود.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

او پی جی در دندان پزشکی

استفاده از تصاویر پانورامیک (او پی جی) به دلیل سرعت ، سادگی ، ارزان ودر دسترس بودن، عدم نیاز به باز کردن دهان و دوز اشعه دریافتی اندک به عنوان کاربردی ترین تکنیک تصویر برداری در دندانپزشکی بسیار متداول است.اگر چه دارای محددیتهای نیز هست که برای رفع آن محدودیتها از سایر تکنیکهای تصویر برداری برای تکمیل اطلاعات حاصله می توان استفاده نمود.

کاربرد او پی جی در شیراز وتشخیص بیماری‌های دندان

تشخیص بیماری‌های دهان و دندان با استفاده از روش‌های سنتی و معمول ، مانند بررسی بالینی و تصویربرداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های تشخیصی در دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا برای تمام موارد تشخیصی و درمانی در دندانپزشکی  می توان از تکنیک پانورامیک (او پی جی) بهره جست. بررسی پوسیدگیهای بزرگ ، ضایعات انتها و اطراف ریشه،دندانهای نهفته،شکستگی در دندانها و استخوانهای فکین، ضایعات پاتولوژیک فکین،بررسی اجمالی مفصل گیجگاهی-فکی،  بررسی نحوه رشد و تکامل ساختارهای دهان و دندان و فکین می توان از این تکنیک استفاده نمود.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *