اطلاعات, عمومی

رادیولوژی Cbct در شیراز

رادیولوژی Cbct در شیراز ; drbooshehri.com

رادیولوژی CBCT چیست؟

رادیولوژی CBCT در شیراز؛ CBCT یا Cone beam computed tomography نوعی تصویربرداری دقیق از دندان، دهان و فک است. از این نوع تصویربرداری در شرایط خاصی استفاده می ‌شود. دقت بالای این نوع عکسبرداری، کیفیت بهتر آن، سه بعدی بودن عکس و… باعث شده است تا دندان پزشکان برای تشخیص و درمان مشکلات خاص و پیچیده ‌تر این تصویربرداری را توصیه کنند.

در این روش می ‌توان از  دندان‌ ها، استخوان‌ ها، مسیر های عصبی و… به صورت همزمان و به حالت سه بعدی عکس گرفت و اشعه ایکس بکار گرفته شده در این روش به مراتب از سی تی اسکن های معمولی کمتر می باشد.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

رادیولوژی Cbct در شیراز
رادیولوژی Cbct در شیراز
رادیولوژی Cbct در شیراز
رادیولوژی Cbct در شیراز

برای عکس برداری CBCT دندان می توان به کلینیک های رادیولوژِی فک و صورت مراجعه کرد. انتخاب مرکز رادیولوژِی مناسب برای عکس برداری دهان می تواند نقش مهمی در روند درمان داشته باشد و این روند را تسریع بخشد.

بکارگیری کارشناسان آموزش دیده که اصول تصویر برداری و حفاظت در برابر اشعه را می شناسند و با انواع تکنیک های بهینه سازی کیفیت تصویر و کاهش دوز آشنا هستند می تواند منجر به ثبت تصاویر با کیفیت در یک مرکز تخصصی تصویر برداری فک و صورت  شود.

مقاله مرتبط: رادیولوژی تخصصی فک و صورت در شیراز

 

در رادیولوژی فک و صورت دکتر بوشهری ما از دو دستگاه سی بی سی تی Planmeca و MyRay  که ازهر دو از  برند های شناخته شده اروپایی در بازار های جهانی هستند و هر یک قابلیت های ویژه ای دارند استفاده می کنیم و بسته به هدف تصویر برداری از قابلیت های ویژه هر یک در کاربرد های کلینیکی متفاوت آن ها بهره می بریم.

رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه Planmeca remexis; drbooshehri.com

Planmeca remexis از جمله از دستگاه های CBCT فک و صوت می باشد که علاوه بر تصویربرداری سه بعدی CBCT  امکان تهیه تصاویر پانورامیک را دارد. قابلیت تطبیق دوز با شرایط مختلف و تصویربرداری با پرتکل ultra low dose  با دوز حتی کمتر از یک عکس OPG  از ویژگی های این دستگاه می باشد.

این دستگاه قابلیت اسکن در حداکثر حجم 10*20 cm در یک اسکن و حداکثر حجم 17*20 cm در دو اسکن متوالی برای بررسی های سینوس و جراحی بینی، اندازه گیری های ایمپلنت، بررسی ریشه ها و VRF، دندان های نهفته و عقل، جراحی فک و دیگر ضایعات پاتولوژی مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه قابلیت تغییر FOV از ابعاد بزرگ 17*20 cm تا ابعاد کوچک برای اسکن تک دندان  cm4*5 را دارا می باشد.

رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه Planmeca remexis; drbooshehri.com
رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه Planmeca remexis; drbooshehri.com

Romexis با توانایی بازسازی سه بعدی بسیار قوی، محیط کاربری با آزادی عمل بیشتر برای کاربر فراهم می کند. اسکن سه بعدی مدل و کست یک ویژگی مطلوب در دستگاه planmeca است که این اجازه را می دهد تا نمونه سنگ ها و قالب های گچی با CBCT اسکن شوند ویک مدل سطحی بدون نیاز به اسکنر داخل دهانی ایجاد شود ویا برای کاربرد های تحقیقاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه Planmeca remexis; drbooshehri.com

دستگاه MyRay با بکار گیری نرم افزار iRYS از دیگر دستگاه های CBCT مورد استفاده در کلینیک ما می باشد که با رزولوشن و sharpness بالایی که دارد می تواند در ارزیابی های ابعاد استخوان به منظور کاشت ایمپلنت به ما کمک کند. مطالعه شکستگی بینی با این دستگاه بسیار کارا و نزیک به واقعیت است. بازسازی های سه بعدی این سیستم بسیار متنوع هستند و می توانند برای بررسی های سه بعدی شکل و ابعاد ساختار های فک و صوت مورد استفاده قرار گیرند.

 

ارزیابی سه بعدی راه های هوایی و دانسیتومتری استخوان در تمام مقاطع ارتوگونال و ترکیبی از دیگر مزایای هر دو سیستم نام برده شده است.

رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه MyRay; drbooshehri.com
رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه MyRay; drbooshehri.com

از دیگر برند های CBCT مورد استفاده در شیراز می توان به New Tom ،Sirona و kodak اشاره کرد که علاوه بر اختلاف هایی که در FOV و نوع دتکتور ممکن است داشته باشند می توانند بر اساس سلیقه کاربر، راحتی محیط کاربری دستگاه و نیاز های تشخیصی آن مرکز مورد استفاده قرار بگیرند.

در نهایت آنچه سبب می شود یک مرکز را به عنوان مرجع قابل اعتماد جهت انجام سی بی سی تی در نظر گرفت ترکیبی از موارد زیر است:

  1. داشتن تاییدیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی
  2. تاییدیه سازمان انرژی اتمی
  3. راحتی و سهولت مطالعه تصاویر و نرم افزار های خروجی یک مرکزبرای دندانپزشک ارجاع دهنده
  4. راحتی و در دسترس بودن مرکز تصویر برداری برای مراجعین

 

تعدادی از بیمه های عموما خصوصی ، خدمات سی بی سی تی را تحت پوشش خود دارند برای اطلاع از آن ها و نحوه محاسبه قیمت خدمات تحت پوشش بیمه ها می توانید از طریق تلفن، واتس اپ و مراجعه حضوری به رادیولوژی فک و صورت دکتر بوشهری اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

رادیولوژی Cbct در شیراز; دستگاه MyRay; drbooshehri.com
Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *