اطلاعات, عمومی

رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز | دارای اتاق مخصوص کودک

رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز | دارای اتاق مخصوص کودک

رادیوگرافی یک ابزار تشخیصی قدرتمند در دندانپزشکی است که برای تصویربرداری دقیق از دهان و دندان‌ها استفاده می‌شود. در مورد کودکان، استفاده از رادیوگرافی برای تشخیص و درمان مشکلات دندانی بسیار حائز اهمیت است که در این مقاله به آن می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • کاربردهای رادیوگرافی در دندانپزشکی کودکان
  • انواع رادیوگرافی های مورد استفاده در دندانپزشکی کودکان
  • خطرات رادیوگرافی دندان کودکان
  • کاهش ترس کودکان از رادیوگرافی دندان
  • کلام آخر

ارائه بهترین خدمات مربوط به رادیولوژی دهان، فک و صورت به مراجعه‌کنندگان، از اهداف بلند مدت و همیشگی مجموعه کلینیک تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر زنگوئی بوشهری است. بدین منظور با بهره‌وری از سیستم نوبت دهی اینترنتی و امکان دریافت گزارش به صورت آنلاین، بهترین و راحت ترین تجربه رادیوگرافی را برای مراجعه کنندگان خود تدارک دیده‌ است.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه نوبت دهی آنلاین و خدمات مرکز رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر زنگوئی بوشهری، از طریق راه‌های ارتباطی زیر با همکاران ما در ارتباط باشید.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

در فرم زیر مشخصات خود را وارد کنید، همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس می گیرند.

رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک
رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک
رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک

کاربرد های رادیوگرافی در دندانپزشکی کودکان

تشخیص مشکلات دندانی

رادیوگرافی به پزشکان کمک می‌کند تا به شناسایی دقیق مشکلات دندانی مانند عفونت‌ها، ترکیدگی‌ها، نامنظم بودن دندان‌ها و سایر مشكلات دنداني در کودكان بپردازند

.

بررسی رشد استخوان فك
با استفاده از راديوگرافي، پزشكان قادر به بررسي روند رشدو تکامل دندانها و استخوانهای فكین كودكان هستند كه در تشخيص و درمان مشكلات مرتبط با آنها بسيار مفيد است

.

تعیین نحوه درمان
با تحليل دقيق تصاوير راديوگرافي، پزشك قادر خواهد بود نحوه درمان مناسب برای هر کودك براساس شرایط خاص آن را برنامه ریزی و اجرا کند.

انواع رادیوگرافی های مورد استفاده در دندانپزشکی کودکان

رادیوگرافی پانورامیک(OPG)

رادیوگرافی پانورامیک یک ابزار تصویربرداری مهم در حوزه دندانپزشکی کودکان است که با استفاده از اشعه ایکس، تصاویر دندان‌ها و فک‌های بالا و پایین را به صورت کامل ثبت می‌کند. این فناوری امکان مشاهده دقیق و جامع از وضعیت دندان‌ها، فضای دهانی، وضعیت رشد استخوان فک، و شناسایی مشکلات مختلف دندانی و فکی در کودکان را فراهم می‌کند.

رادیوگرافی های سفالومتری

با کمک رادیوگرافی سفالومتری پزشک قادر به بررسی مرفولوژیک و میلی متریک، رشد و تکامل فکین و صورت خواهد بود.

رادیوگرافی پری اپیکال

رادیوگرافی پری اپیکال به پزشکان کمک می‌کند تا مشکلات ظریف دندانی مانند پوسیدگیها ، تحلیل استخوان نگهدارنده دندان،عفونت‌های پیرامون دندان ها، شکستگی ها و سایر مشكلات را شناسایی کرده و برای درمان مناسب آنها راهکارهای لازم اتخاذ کنند.

رادیوگرافی بایت وینگ

با استفاده از راديوگرافی بایت وینگ، پزشكان قادر به تشخيص دقيق‌تر پوسیدگهای بین دندانی و بررسی استخوان الوئول خواهند بود.

سایر رادیوگرافی ها
رادیوگرافی هایی مانند اکلوزال، سی تی اسکن و… نیز با توجه به وضعیت دندان و فک بیمار، مورد استفاده قرار می گیرد.

رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز | دارای اتاق مخصوص کودک

خطرات رادیوگرافی دندان کودکان

گاهی والدین در مورد عکس برداری از دندان کودکان و انجام رادیوگرافی دچار ترس و تردید هستند که مبادا عوارضی کودکشان را تهدید کند. دراین‌باره باید بدانید که رادیوگرافی دندان کودکان از روش‌های کم تهاجمی تشخیص بیماری‌های دهان و دندان به‌شمار می‌رود و اشعه کم آن،به شرط رعایت اصول حفاظت پرتویی در محدود اعمال بی خطر قرار دارد.

کاهش ترس کودکان از رادیوگرافی دندان

ترس کودکان از رادیوگرافی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ترس از محیط درمانی، ترس آموخته شده از والدین و اطرافیان، عدم توانایی در درک فرایند تصویربرداری و… باشد.

در ادمه به راه هایی برای کاهش این ترس می پردازیم:

آموزش و آشنایی

  • توضیح دادن فرایند رادیوگرافی به کودکان به زبان ساده
  • نشان دادن تصاویر نمونه رادیوگرافی به کودکان برای درک بهتر

 

محیط آرام و تجهیزات مناسب

کودک با حضور در محیطی ک متناسب با روحیه او، طراحی شده است؛ احساس آرامش می کند و بهتر با کارشناس رادیولوژی مرکز همکاری می نماید. در کلینیک دکتر مریم زنگویی بوشهری، اتاق تصویربرداری کودکان به صورت و متناسب با سلیقه و روحیات کودکان طراحی شده است.

حضور والدین و دوستان در کنار کودک

همراهی والدین می تواند تاثیر زیادی بر کاهش اضطراب و استرس کودک داشته باشد و به کودک این اطمینان خاطر را می دهد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

 

ارتباط صميمي با پزشك

برقراري يك ارتباط صميمي و دوستانه با پزشك قبل، حين و بعد از فعاليت هاي پزشكي كودك را آسوده خاطر کرده و به كاهش ترس او از محیط منجر می  شود. کارشناسان بخش کودکان کلینیک رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر مریم زنگویی بوشهری، تمام تلاش خود را برای برقراری یک رابطه موثر و صمیمانه با کودک دلبند شما می کنند.

رادیوگرافی دندان کودکان در شیراز | دارای اتاق مخصوص کودک

کلام آخر:

رادیوگرافی دندان کودکان، در موارد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در آینده جلوگیری کرده و به درمان سریع و اولیه مشکل می پردازد. در کلینیک تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر مریم زنگویی بوشهری در شیراز، اتاقی مخصوص جهت رادیوگرافی های کودکان تعبیه شده تا در بهترین شرایط ممکن، از کودک شما عکسبرداری انجام شود.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *