اطلاعات, عمومی

رادیولوژی دندان کودکان در شیراز | دارای اتاق مخصوص کودک

رادیولوژی دندان کودکان در شیراز ; drbooshehri.com

عکسبرداری از دهان کودکان در تعیین مشکلات سیستم دهان، فک و صورت، تعیین درمان‌ های مورد نیاز و پیگیری نتایج نمایش قبلی انجام‌شده نقش حیاتی دارد. در ساده‌ترین سطح برای تشخیص پوسیدگی‌های دندانی و در پیچیده‌ترین سطوح برای بررسی اختلالات رشد و تکامل و ضایعاتی نظیر کسیت ها، تومورها و بیماری‌هایی که تظاهرات دهانی دارند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

رادیولوژی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک
رادیولوژی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک
رادیولوژی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک
رادیولوژی دندان کودکان در شیراز دارای اتاق مخصوص کودک

به عنوان قوانین کلی عکسبرداری از کودکان باید به سریعترین حالت ممکن و کمترین تعداد کلیشه محدود شود  و تنها زمانی انجام شود که  ضرورت اطلاعات حاصل از آن بر عوارضش ارجحیت داشته باشد.

مهمترین مواردی که نیاز به عکسبرداری از دهان کودکان را ضروری می سازد شامل موارد زیر است:

-وجود یا تاریخچه درد/ تورم در ساختارهای دهان، فک و صورت

-وجود یا تاریخچه ضربه به ساختارهای دهان، فک وصورت

-وجود یا حدس قوی بر وجود اختللات رشد و تکامل در فکین، دندان ها و صورت

-وجود محل خروج چرک در داخل دهان یا روی پوست صورت

-احتمال وجود جسم خارجی در اثر ضربه، بلعیدن یا ورود به بینی یا راه های هوایی

-نیاز به بررسی نتایج درمان های دندانپزشکی قبلی انجام شده

-در بیماری که برای اولین بار به دندانپزشکی مراجعه می کند و هیچ سابقه تصویر برداری قبلی ای ندارد تهیه عکس طبق یک جدول و بر اساس مشاهدات بالینی به عنوان بررسی پایه ضرورت دارد. این معاینه اولیه طبق مراجع علمی می تواند از 14 تا 16 فیلم داخل دهانی و یا ترکیبی از تصاویر داخل و خارج دهانی متفاوت باشد.

از مهمترین چالش های عکسبرداری های دندانپزشکی کودکان کنترل رفتاری برقراری رابطه مناسب و به دست آوردن تصاویر دقیقی است که ارزش تشخیصی داشته باشند. این کار بخصوص در کودکان 3 ساله و کمتر بسیار دشوار و چالش بر انگیز است.

  روش ما در مرکز تصویربرداری دکتر بوشهری استفاده از استاندارد بگو-نمایش بده-انجام بده است.گاهی لازم است کودک روی پا یا در آغوش والدین خود بنشیند تا ضمن داشتن حمایت عاطفی از آن ها از کمک فیزیکی آن ها برای حمایت سر کودک بتوان بهره گرفت، بخصوص در کودکان زیر سه سال. برقراری ارتباط مناسب و موثر با کودک و والدین، سرعت عمل و داشتن مهارت کافی، استفاده از تکنیک های جایگزین و قابل تحمل تر برای کودکان و داشتن فضای مناسب با جثه و روحیات کودک می تواند این ارتباط را تسهیل کند.

ما سال هاست با بهره گیری ازاین دانش و مهارت تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد کودکان و ایجاد خاطره مناسب اولین مواجهه با خدمات دندانپزشکی ،در جهت زدودن حساسیت به محیط، فرایند و عملکرد کادر درمان با حداقل تنش و حداکثر دقت تشخیصی به کار گرفته ایم.

در اتاق ویژه کودک که در مرکز تصور برداری ما موجود است دستگاه های تصویر برداری و فضا مناسب با روحیات کودکان بهینه گردیده و تکنسین های مجرب و آموزش دیده با حوصله و دقت فراوان روش های تعامل با کودکان را به کار می گیرند تا موفقیت آزمون تصویر برداری  بدون ایجاد تنش و ترس در کودکان به سرانجام برسد.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *