اطلاعات, عمومی

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت ; drbooshehri.com

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت؛ یکی از تخصص های دوازده گانه دندانپزشکی، تخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت است. متخصصین این رشته توانسته اند پس از اتمام تحصیلات 6 ساله خود در رشته دندانپزشکی عمومی و پس از پذیرفته شدن در امتحان ورود به دوره تخصصی این رشته، با گذراندن یک برنامه آموزشی پیشرفته رادیولوژی دهان و فک و صورت،طی حداقل 3 سال آموزشی و جمعا با گذراندن 9 سال آموزش در دندانپزشکی عمومی و تخصصی، آن را تکمیل نمایند.

رشته رادیولوژی دهان و فک و صورت شامل یک دوره آموزشی جامع و پیشرفته در خصوص شناخت فیزیک اشعه ایکس،امواج اولترا سوند، فیزیک ام آر آی، فیزیک پزشکی هسته ای،شناخت تکنیک‌های تصویربرداری، تفسیر ضایعات دهان و فک و صورت در انواع رادیوگرافی‌ها،  اصول حفاظت در برابر تشعشعات ، شناخت عوارض انواع پرتوهای یونیزان و غیر یونیزان بر بدن و شناخت کاربرد و ارتباط هر یک از این تکنیکها در انواع فرایندهای تشخیصی و درمانی پزشکی و دندانپزشکی است.

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت، در دوره های تخصصی خود در رابطه با تفسیر بیماری های مختلف نواحی مربوط به دهان، دندان، فک و صورت،  مفصل گیجگاهی- فکی، غدد بزاقی ، سینوس های پارانازال ،گوش ، راههای هوایی فوقانی و…  آموزش می بیند.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در مرکز تصویری برداری دهان، فک و صورت دکتر بوشهری نوبت خود را دریافت نمایید.

نقش درمانی متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت می تواند علائم و موارد خاصی را در رادیوگرافی بیماران مشاهده کند که معمولاً به صورت بصری قابل مشاهده نیستند. این متخصصان پس از انجام فرآیند رادیوگرافی  بافت ها، ریشه ها و استخوان ها، مشاهدات و تفسیر خود از رادیوگرافی را در اختیار دندانپزشک قرار می دهند. این کار، فرآیند تشخیص و درمان مشکل را برای دندانپزشک ساده تر می کند.

تقاضا برای مشارکت متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت در کنار سایرمتخصصین پزشکی و دندانپزشکی، به دلیل وجود تکنیک های متنوع و پیچیده تصویربرداری، اهمیت کنترل اشعه ایکس، حیطه گسترده بیماری های دهان، فک وصورت بسیار بیشتر شده است. همچنین نقش متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت در روند تشخیص بیماری های دهان، دندان، فک و صورت برای خدمت گزاران عرصه سلامت بسیار حائز اهمیت است.

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت؛ رادیولوژی کودکان

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت؛ رادیوگرافی دندان کودکان

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت؛ عکسبرداری از دندان

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *